Friday, June 26, 2009

wu wu wuuuu

smlm pegi umah auntie belah ayah kat gombak melawat nenek yang berasal from batu pahat, johor. situ kan baaaaaannnyaaaakk gile buku.n muke aku sure cm sungguh berkobar2 nak bace.dalam otak
"aishhh..manyak gile.sume aku nak bace cmnie..tapi mase x cukupp."
ye aa.kene spend mase ntuk borak2, tanye kaba kat nenek.

majalah tu cm majalah mingguan wanita(most fav akuu), MIDI (cm bacaan org ke4o dan ke atas), jelita, perempuan solusi dan banyak2 lagik aa.tapi cm sume untuk wanitaa laa.dlu umah kat kg.banyak gile majalah jelita,n aku berjaya khatamkan tyme aku f1/f2.aku cm ske bace.walhal untuk wanitabukan ntok remajee.alaaaaa.x lame lagik aku jd wanita gak,
tapikan sonok tau bace.sbb majalah2 cmnie mematangkan care berfikir.siap ade motivasi mcm2.memaparkan realiti kehidupan yang tak selalunye indah.pengalaman2 idup.

tapi satu bab sket aa kene skip (*tyme bace kene selak laju2 takut terbace).tips2 kebahagiaan umah tangge yang bab tuuttt tuh 18sx.pepaham jekla kan ape.hahaha. >.<
aku cm x brape mnat sgt bace remaje.dahla mahal.pastuh pengisian cm bosan jek.(bg akulaa) dlu aku cm minat aa gak.skang dah x.selak2.x beli pon.n parens aku cm x galakkan bace cleo.sbb byk mendedahkan tips2 untuk cara idup yg kurang sehat.

here are some tips regarding mengatasi tekanan hidup aku korek from buku *footnote nie.hehe.MIDI edisi 15 june 2009.ye ar.sape bosan2 tak tahan gile duk umah.ni mungkin dpt tenangkan kite lebih2 ditemani ngan fact result makin hampir ngan kite =_=
1.biasakan diri dengan berwudhuk
2.memperbanyakkan membace al-quran
3.memperbanyakkan sembahyang sunat
4.berdoaa banyak2 kat Allah
5.bersangke baek ngan Allah
6.banyak kan kegiatan di luaa umah seperti bersukan
7.amalkan diet disertai disiplin yang sgtt kuat
8.menangis sepuas hati
9.hargai kebolehan diri
10.CINTAI DIRi SENDIRI (huruf besa dalam buku tuh aku cm ikot jek)
*9 ngan 10 ni cm kait ngan post before nie lak aku rase

From Aisyah ra, the Prophet saw said,
O people, perform only such acts as u r capable of doing, for Allah does not grow weary but u will get tired.The acts most pleasing to Allah r those which are done continuously even if they are small and aisyah ra added,and it was the habit of family of Muhammad that whenever they did any deed, they did it continuously
HR Muslim
kite useha wat sikit, yg pnting istiqamah kalo sekali bedebuk banyak, kite yg dikhuatiri letih n bosan
fighting!!
insyaallahh

No comments: