Tuesday, June 2, 2009

"u ingat u da cukup pandaii..

..banyak lagi yang u tatau dalam idup nie. orang luar nak tpo u senang jek.lebih2 lagi awak tuh pompuan.bagi air sket, ayat manis2 sket trus cair.lebih2 lagik kalo orang tuh lelaki.u duk asrama jarang kene expose ngan mend2 cmnie.orang tejumpe ngah jalan ingat u tuh da besa, da keje sume.walhal maseh NAIVE.senang sgt nak kene tpo."

tersedak aku dalam keta.muke maseh control tenang.padahal hati berkocak.separuh diri aku
memberontak.separuh lagi mengiyakan.masalah sosial skang terok ar.lebih2 lagi ramai immigrant.kes ragut takyah cite ar.dalam ktm orang konon nak pinjam phone.las skali angkut trus.belum masuk kes pukau.

ishk.cmne nie.aku da janji da ngan nisah ngan malin nak kua g times square.malinnye bdayyy!!..aku senyap jek dalam keta tuh.sebenarnye aku nak membantah.tapi aku tau.aku xleh jawap sebab nnt lagi bedose.kang nada sore ternaek lagi bedoseeeeeeeee,.tahan najah.tahannn.sepanjang perjalanan ditemani pelbagai nasehat.dari segi kasut pun kene.hehe.XLEH PKI HIGH HEELS.erkkk.nant kalo org jahat kejar susahh nak lari.=_=

aku balek umah cari laptop trus repot kat abang aku.ngadu kene brainwash ngan parens.seb bek abang aku merupekan seorang yang sgt memahami byk menyedapkan hati aku.>.<

die ckp.biar jek kene bebel sume.dengar jek jangan melawan.selaku parens.mmg dierunk nak protect kite.kalo mend tuh bertentangan ngan pendapat kite dengar jek.bile lagik nak kene.nnt da fly.bebelan tuh akan terus terngiang-ngiang kat telinge kite smpi bile2.secare x lansung, keadaan nie akan jage kite from lakukan mend2 tak elok n menjadikan diri kite lagi matang.yerla kat oversea.jauh from mak bapak.lagi senang kot nak wat mend2 x elok.

aku koyak kot waktu kene bebel.cume aku x nanges depan org.aku rase malu + segan.yerla aku paling xleh kene marah ngan orang yang aku sayang.aku sms nisah kate xleh kua kol 1.00 pagie.

aku simpulkan kat sini.lagi bape bulan jek kite kat msia nie.aku dok asrama 7 taun.x banyak spend mase ngan mak ayah.so sementare maseh ade mase nie.kalo boleh aku nak perform yang tebaek ntok makbapak aku.nak dengar sume bebelan mereka tatkala mampu.usia makin tua.mase makin x cukup.ak dahla satu-satunye anak pompuan.mesti mak aku xde geng nak cite2 pape nntt.(nak nanges nie.haha).
MARILAH SAME2 JADI ANAK SOLEH DAN SOLEHAH
ALLAH x meredai selagi rasulullah n mak ayah x meredai kite
ya allah.permudahkanla urusan kami amin..

13 comments:

Nur Farah Najwa Binti Ahmad Faizal said...

weyh asal kat gamba profile xde muke aku??aku pon irp ko gak
pileh kaseh seyh...sedey r ceni
hehehe....

anyway keep it up
baguih r wat blog
menulis r untuk islam
siapa tahu dapat bantu beratkan timbangan kite ke syurga kelak
inshaAllah
salam

tipah said...

najahhh
ak bole bygkan situasi dlm kete tuh cmne..haha
xpe jah..dgr je ckp parents tuh..1 day ko akan rindu sume tuh..huhu
aku paling ske part "Xleh pakai high heels.nnti kalo org jahat kejar susah nak lari." hahaha.sokong!

nway, kem slm kat parents ko.nak tumpang kete g sunway lagik bole? ;p

NajahMa. said...

nur farah najwa: ko tuh ske ilangkan diri tyme kiterunk amik gamba,.keje aku asek bebel jek."mane paa.mane paa."
insyaallah paa.smoge allah memberkati dan merahmati kite n usehe kite amin,.=)

tipah:
hahahaha.agakla.ko kan da bese nek keta ngan aku
meriah gile ngan mak ayah aku
even handbag pon sbenanye dilarang
aku jek degill
okies
kite kua ek nnt tipahhhh
muaaaaaaaahhx

iman ka said...

sebenarnye apa yang parents ko ckp tu betul..
mne de orang kua jenjalan kat mall pki high heels.. eventho aku xnah terfikir sal lari2 tu..aku bygkn confirm2 ah penat nak jalan, mesti rase nk bukak :P

NajahMa. said...

ye ker iman
hahaha.
agak ar
xpe2
pas nie aku pki selipar jek g mall
kasut aku plg selesa.huuuu

Rhazes said...

huhu
rilek r
nak nangis2 wtpe
mende la kau ni nak kua pkul 1pg
dmam ke
mane x mengamok

NajahMa. said...

ali!!!!
aku sms kol 1 pg tuh
nak kstau esoknye takleh kuarla
bukannye nak kua 1 pagi
kalo aku jd mak aku pn ngamok >.<
lawak weyh
haha

ayuyu said...

lari pkai heels susah tu agak klaka lah.
tp sumenye cam btul.
darah mude mmg la susah sket nk trime.;D
tp aku cam daring aka indipendent sket slambe jek kuar mane2 sorg2. agak bahaya.huhu

*najah nakk nanges same kau ag. wuwuw

Anonymous said...

ala najah, kamu dah cukup tinggi dah... nanti tak muat pintu changing room pulak kalo beli2 baju nanti :P

xpe2, saye pun handbag dilarang jugak, jd saye ckp ngan parents, saye peluk2 handbag tu dan jalan dgn laju2.

tp secretnye, time kt INTI saye pun selalu kuar sorng2, syok skit, boleh jalan laju2. muahahhaha, sampai sandal pun rosak.

p/s: lame x jumpe najah yek.

-kero-

NajahMa. said...

ayuyu,
hehhe.mak ayah aku kritikal dalam pemikiran mereka.,jadi selaku anak aku akan cube sedaye upaye dengar ckp mereka ;)

kero,,
waaaaaaaaaaaaaaaa.rndunye saye pada kamu.hehe.kola yang banyak tau prangai x matang aku.duk seblah aku kan tyme f2?hehe
arituh nak jumpe tp ko ade driving test kan.mak x ks kuar.jump kalo ad rezki.t8 care!

itana said...

uiks najah!
dah 7 thn ko dok asrama, every year nmpak muka aku jek kan. hihi.

btw, tul gak tuh pe parents ko ckp. mak aku ckp mende same gak sbb aku dok kuar jln2 sorg naik public jek lak tu.. bg aku la, practicality is the best policy. me not the type yg pkai heel sbb aku memg carik kasut yg leh wat aku lari.hohoho.
dah asek kuar jek,so hav to make a lil sacrifice lah yeK! =)
papehal pun, it wasnt the flats that you wear,the handbag that u dont wear that make you safe out there. Allah kan ade =)

NajahMa. said...

yuppp2
heheheh.betol wey.mak ayah aku kalo bace ni sure dia cm,tgk basirah tuh.haa.mcm tuhla mama nak.senang kalo pape....
neway thanks for ya opinion
papepun, bg aku, frenship ko ngan aku len sket.special sket.bukan sket tapi bykk sgt
7 taun tuh.pahit manis sesamee =)

Yusuf said...

addicted dah saya dgn post2 awak.