Monday, June 22, 2009

jodohh

arini 22 june 2009

selsema. x cukup tdo.aaaa.
najib masuk intec arini.prasaan aku bercampor2.sedyh kot ke ape ntah.cm sape nak rayap2 ngan aku nek keta sume.nak berebut ngan aku laptop.nak kejot aku subuh, nak ajak jemaah ngan die.aaa.x kire jgn stay kat intec.balik2!
x surela prasaan nie..*degil sbenanye.x nak layan rase sedyh
skang dah nak mule ar a-little-bird-is-leaving-its-own-nest phase di mane ayahku ckp kat kiterunk\

"mama ngan babah mmgla rase sedyh.tapi nak wat cmne.tepakse ar lepaskan pergie.xkan nak tahan anak-anak babah ngan mama sume kat umah sampai tue.."

aku hanye senyap and senyum.realiti kot.kiterunk makin membesa.mama n babah makin tue.umah makin sunyi.fullstopp.xmo ckp dah.

**********************************************
aku ade chat ngan kawan lelaki skola menengah.die ckp die da ske sumone.perempuan tuh sopan santun, baek, lemah lembut.aku cm reply kat die "ciri2 yang ko sebut cm xde jek kat aku..".lantas aku teringat kate2 paa kat aku,

"if u were the person outside there, would u marry urself?"

me being bias, bese ar.aku cm dalam hati."ok pe, boleh jek bawak kawen."

=p.xnak kot sebenanyer. diri nakkan bakal suami yang mencintai allah lebih daripada dirinya sendiri, walhal diri sendri x cukup layak ntok bakal suami sbegitu rupe. =_=.afterall, kalo nak suami sehebat ali, kite perlukan wanita semulia fatimah.

dulu aku slalu angan2.haaa.nak suami cmnie ar.cmtuh ar.konpem2 aku nak yang baek jekk.sume org nak cmtuhkan kan kann.pastuh dok bukak friendster org2 lenn.die duk buh.

"lelaki yang baek ntok pompuan yang baek.so baek2 kan la diri anda"

then otak br tebukak.so kene baek2 kan dirilah niie.
namunnnn, refreshkan niat kamu najahh.kite idop kat dunie bukan nak cr pasangan idupp.nak cari redha allah ar,aishh.najah.kamu nie.

yer2.insyaallah.nak yang baek sbb nak suh didik bimbing aku ke arah kebaikan.ingat ustaz aku dok ckp.
"jgn pilih lelaki yang bangun subuh lebih lambat from kamu, walo mcm mane pon alimnye pompuan tuh,kalo laki bangun lambat, hanyut gaklaa pompuan tuhh" +_+

aku cm pasni kalo calon suami soklan 1st nanye subuh die ar.hahaha.agak tang ar.aku pon xleh kate pe sgt.takat dok gebang kat sini luah pe lam otak aku boleh ar. xmola meletakkan sebarang syarat ntuk calon bakal suami.maseh terlalu awal aku rase nak demand2 nie.x bemaksud pape.sbb nak ckp psl jodoh nie.sume kat tangan allah.hanye aku mampu berdoaa agar allah kurniekan pasangan yang terbaek ntok diri kite sume.yang paham dan hormati kite seadenye.
papepon, 'cinta x semestinye berakhir dengan perkahwinann"-badai semalamm

layannn~
yang penting ak xde fon.paling penting skalik.phone masuk bag naqib.die gie bwk balik alam shahhhhh.sekian terime kaseh banyak2 sgtt




3 comments:

Anonymous said...

ya Allah, kurniakan najah teman hidup yg sebaik-baik umat rasullullah. amin~

aisyah ismail ♥ said...

ameen!~

p/s: aku stuju ngan label post ni 100%

NajahMa. said...

hahahahaha.muah muah muahhh
sayang emyyyy =)
awak jugee

aisyahh, ops.
saye x macm tuh tauu
cume label post nie jekk >.<