Wednesday, June 24, 2009

menggembirakan diri sendiriii >.<

kdg2 cm bukak page blog orang nie page blog orang tuh kat tenet
pastuh leh jd susah hati sedyh n cm asek pk2 jek kdg2 leh jd moody
rase cm apehallaa aku niee
tau x pasal per
aku cm ckp kat diri aku cm kesal kat diri nie
nape x jadi orang2 cmtuh
"baeknye die...."
pastuh aku cm terpk asalla aku x jd cm die
skang tgh jadik aa ni.
tuh dok merepek kat sini
skang sesi nak pujok ngan motivate diriii sendri

"najah, kat dunie nie.mmg setiap mend ade baek buruk die.even manusia pon.awak gak termasuk.xde istilah perfectionist dalam idup nie.seseorang itu mungkin bijak mengeluakan hujjah,.bijak mengatur kata2..bijak berblogging sume.pandai dalam pelajaran.berakhlak mulie, sopan santun.tapi ade sesetengah perkara die kurang, tapi awak lebih.hargailah ape yang awak dapat dalam idop nie.setiap manusia de kelebihan n bakat masing2.sume org kat dunie ni ade keistimewaan TERSENDIRI.allah da setkann dah.kalo ajah rase sedyh maksudnye x besyukur n x redha tau x.tau x.tau xxx.so xleh jd cmtuh.yakinlah wahai dirikuu yakinlaah taqdir allah merupekan yang terbaek..yakiiinnn BOLEHHHH.fighting fighting.."

"meletakkan sesuatu yang basah di atas pedang akan berbahaya
sebagaimana bahayenye pedang diletakkan atas sesuatu yang basah"
-menyatu serta hanyut dalam kepribadian orang lain hakikatnya adalah bunuh diri manakala memakai baju kepribadian orang lain adalah sebuah pembunuhan terancang

renung2 kannlaa dan selamat beramallll najah maryamm
maka najahh JADILAH dri sendriikkk

*semoge allah memberikan aku kekuatan untuk meredhai segala ketentuan allah dan semoge allah meredhai diri aku yang hina nie.insyaallahh.amin ya rabbal alaminn

6 comments:

iman ka said...

orang lain pandang awak rasa macam tu jugak.. :D


- i'm just saying :P

w@w@ said...

well said..

aku rasa sume org pon rase mcm ni.. at least i did..

love this~

=)

NajahMa. said...

iman,
aku rase cmtuh gakk cm wawa kate,.

wawa,
tq.
hehe, we're in da same boooaat

aneway,
aku cm pnah tebace
whenver u feel inferior ke superior to sumone,dats the ego in urself

ego kot kite niee
hehee

Rhazes said...

kahkahkah
cakap kt diri sendiri sorg2
hurm
btw
nape kne pandai blogging?
adakah itu salah 1 kriteria org yang bejaye?

NajahMa. said...

naaa.bukan tuh maksud aku.
pandai blogging tuh maksudnyer cmne kritikalnye sesorunk itu membincangkan sesuatu isu.kire otak aku cm x smpi tahap cmtuh aaa

bese aa ali
name blaja sastera
*monolog+konflik dalaman digunekan untuk memberikan gambaran yang lebih jelas terhadap wataaakkk

adlan wafi said...

suke post ni!

nak promote post aisyah ismail la, check post yg tajuk die "unique"

sesuai utk complementary post ni...;)