Monday, July 27, 2009

sekali sekala jiwang.heh

Ada masa saya sayangkan seseorang itu lebih daripada seorang kawan dan secara tiba-tiba, pada suatu masa yang lain, saya memutuskan untuk tidak menyayanginya selebih itu. Sebab saya tahu cinta itu menyakitkan.

Pelikkan? Tapi susah sangat apabila kita bercakap soal perasaan. Saya bukan boleh halang orang lain daripada curi hati saya. Saya nak sangat halang dan kalau boleh nak kunci hati saya kuat-kuat dalam peti, campak tengah laut biar tenggelam, biar tiada siapa yang jumpa dan curi pun.

Malangnya, saya tak mampu pun. Ada orang dah curi sebenarnya, tapi saya jerit-jerit, suruh dia pulangkan. Alhamdulillah, nasib baik dia dah mula pulangkan sedikit demi sedikit. Siapalah pencuri itu. Entah. Saya pun tak tahu.

Bergaul dengan cikgu-cikgu yang rata-ratanya sudah berkahwin menyebabkan saya terdedah dengan banyak kisah rumahtangga, anak-anak dan pesan Kak As pagi tadi,

" Najah, nanti jangan kahwin awal-awal, enjoy puas-puas dulu."

Aku hanya senyum dan mengangguk.
Dalam hati,

'kalau dah jodoh dah awal, takkanlah saya nak tolak Kak As oi.'

Hehe.Afterall, kahwin awal ke lambat ke, saya tak tahu sebab jodoh semua dekat tangan Allah S.W.T.

16 comments:

w@w@ said...

hesh najah. samelah. hati aku pon dah dicuri dah.. rase nak sepak2 je org yg curi tu tau.. hesh.. hahha! tapi aku pon dah cube untuk mendapatkan semula hati aku tuh.. aku siap nak cari surgeon lagi nak suh amek hati aku suh simapan dlm peti besi.. hehe

takpelah.. die curi, die la yg salah.. kite innocent.. hehe..

betul2.. jodoh di tangan Allah.. kite sabar je lah.. meh kite berfoya2 meh.. haha!

shahkang said...

jangan terlalu mudah melakukan sesuatu keputusan
banyak perkara perlu diteliti

anish said...

hati aku pun tibe2 ilang baru ni
cam kena rompak je aku rase
arrrrr
benci2
kepada perompak tu,sile pulangkan hati aku

dan kepada pencuri hati wawa and najah pun,silelah pulangkan balik hati2 mereka.


(macam ape je)
hahaha

NajahMa. said...

wawa,
hati ko bukan milik lyn ker? haha.samela weh.mmg weh.kite sgt innocent tapi ku x suke rase
"aku ni cam x berjaya jek curi hati die"
+_+

K.O.Y.A.K.

shahkang,
heh.mungkin kamu perlu kstau tang mane tuh.*cm konpius sket

anish,
hahaha!
certainly.aku nak die pulangkan skang gak.bakal suami aku jek leh curik.amek trus pon xpe

ayuyu said...

alahai najah.
jiwangnye.;p
xpe i support u pape pon.;p

aisyah ismail ♥ said...

najah!~ btol ke ni.. sekali skale je? hehe slalu2 pon xpe.. bak kata mereka... jiwang tu an.. jiwa penyayang... so better be all d time hehe

=)

Anonymous said...

hati dicuri? euwww bunyi mcm jiwang gle ;p

ala najah, sekali sekala lah sangattt. slalu kot ko jiwang. haha

-tipah

Nur Farah Najwa Binti Ahmad Faizal said...

najah..cakap kat kak as, sape kate bile dah kahwin xleh enjoy..aku enjoy je...hahaha

btw, kek sedap sih..aku nak recepi weyh..aritu x salin...

w@w@ said...

paa da kawen tak jemput org.. huhu

NajahMa. said...

hahaha,
ayuyu baby,
eleh.kite same 2 jiwang tau
jgn wat2 lupe x
ko jiwang gak

aisyah ismail,
hehe.saya slalunye jiwang.tapi sendri2 jeklaa.=p

tipah!
xyahla kantoikan aku!
xnak kwnla cmnie >.<

paa,
ko ckp gaye cm da kawen
haha.walhal belom lagikkan
sape suh tdo tyme ku masak xnk bg.!

wawa,
aah paa x ajak =(

fatinot said...

suker entri ni
mcm kene gedebush..debush
neway
hi!

NajahMa. said...

haj,
mcm kene gedebush..debush?
per tuh?cm pelik jek huhu

fatinot said...

sbb sy pn tgh lalui trowong mcm cter awak
haha

NajahMa. said...

ouh.paham dah
semoge die pulangkan!

Pisey said...

tak ske ouh hati kene curik.
xsenang duduk^^

tp mmg lepas jerit2 meroyan sini sana.hati tu org tu pulangkan sikit2.

kelakar aa.da part ko kate.kalo suami kau nk curik n amek troz pun ameklah.
kalau pncuri hati kau tu mmg suami kau nnti.pe macam cik najah?

=)

NajahMa. said...

pisey,
soklan ko mantap weh,aku terkelu japp
haha,.
xdela kalo betul pencuri hati aku tu bakal suami aku.
aku yakin die akan ambik hati aku dengan jalan yang betul
mehla masuk minang terus
heh