Sunday, April 29, 2012

Southend Sea


Bismillah. Alhamdulillah.Cuit jangan sambung baca kalau rasa malas sebab post ini macam tak ada pengisian? Sebab macam saja nak conteng-conteng kenangan dekat Southend. Weekend ini merupakan second weekend aku di sini. Almost 2 weeks straight tak balik Whitechapel, London. Like wow kan? Aku pun macam tak percaya *cubit diri banyak kali*. Btw, inilah bilik aku dekat Southend. Apalah menarik sangat dekat sini sampai aku macam rasa alhamdulillah selesa duduk sini. :) Ni ha antara gambar gambar aku sempat ambil sepanjang aku dekat sini. 

                                                                           Ini first day.

1. Banyak tidur.
Sini tak tahulah kenapa tapikan bilik dia macam best sangat untuk tidur. Exam dah dekat. Tapi balik from hospital, katil lambai-lambai? So tertidurlah awal. Bangun bangun pagi nak pergi hospital dah. Macam mana nak belajar Wan Najah Maryam? Entahlah, Wan Najah sendiri tak tahu.
Dah bilik rupa macam ini, dekat luar hujan, siapa yang tak nak tidurkan?


2.Bas sekolahh.
Pagi-pagi siap, naik bus sekolah. Bus datang pukul 7.45am and 8.10am. Aku lebih rela bangun awal daripada terpaksa jalan 20 mins pergi hospital. Sampai hospital awal sikit dalam pukul 8.20am, sebab biasa start pukul 9am. Its okay from blur2 bangun pagi jalan kaki.
                          Sempat lagi tangkap gambar masa nak naik bus sebab tengah whatapps Elly time ini. ^_^


3.Peaceful.
Sukaaaaaa! Hari itu pergi town, Primark kosong! Tak ada orang. Kalau London, orang ramainya masyaAllah. Masuk kedai tak bawa apa apa, keluar kedai pun tak bawak apa apa. Kalau ramai sangat orang, rimas nak shopping. Rasa nak balik saja. Hari itu keluar dengan Pris, lepak dekat Costa.


4. Flatmates.
Flatmates aku 7 orang. Berbilang kaum. Seorang from South Africa, ada yang from India, Pakistan.Ada seorang itu mak dia mixed English/Italian, ayah dia Indian. Patutlah dia lawa. Kahwin campur yang melampau.Ini ha gambar kitaorang makan dekat Thai Restaurant.

Lagi 2 orang tak ikut.

Cuit ini ada satu lagi gambar. Pemandangan from tingkap bilik. Cantiklah jugakkan.


pic.twitter.com/vAv9QFq


Tahu tak sebenarnya aku kena study tapi aku tak paham kenapa duk buat catatan kenangan ini sebab saja nak mengisi masa? Okay dah Najah Maryam. Dah Dah. Pergi ambil pen and buku nota. Pergi study chronic liver disease. Like NOW.

Okayy. Babai! Wassalam.

No comments: