Tuesday, April 17, 2012

Pre Umrah 2

First sekali nak mintak maap sebab post before this pakai saya, sekarang pakai aku. Aku macam kasarkan? Tapi aku rasa aku lebih telus and lagi feel kalau guna aku. Sorry. 

Umrah
Hari yang ditiba telah pun sampai. Dinanti dengan penuh sabar and rasa excited nya hanya Allah yang tahu. Aku kira punye kira hari demi hari. Habis exam. Dalam masa yang sama aku nervous, sebab orang kata, ujian before pergi sana ada, boleh jadi berat and ringan. Aku memang pasang hajat nak pergi sejak kecil lagi siap terbawa mimpi lagi. Tapi dalam mimpi itu pergi dengan family, insyaAllah doakan lah tercapai hajat aku. 

Bilik aku Efi tumpang for 3 days tak silap. Malam itu, Ayu datang nak say goodbye to me and dalila (junior aku aka ahli usrah ayu). So malam itu, aku ada dua tetamu dalam bilik aku. Alhamdulillah, dapat lah jugak aku terima tetamu sebelum aku menjadi tetamu Allah. Nervous tak menahan. Thanks Ayu and Efi sebab sanggup tolong aku bagi pendapat masa packing barang.

Esoknya, before gerak pergi airport, aku, Ayu, Efi, Farah, Madihah and 2 orang kawan Farah pergi makan Marakkech. Saja sarapan luar. Spend masa before taxi datang ambil pukul 1.00pm. Meh aku bubuh gambar saja warna warni sikit post ini.
Aku, Ayu and Efi

Sebelum gerak pergi airport.

Adoyai, aku pun tak faham kenapa aku detail sangat ini. Belum bab cerita dekat Mekah. Wan Najah, kalau tulis satu menda bukan listkan cerita, tapi reflection from cerita cerita itu lagi penting! Soryy. Intermission. Naik taxi, sekali tahu tak apa? Abang Azim (ketua rombongan) text bagitahu flight dia cepatkan. From 5.30pm jadi 3.40pm. Nak pula jalan tengah jammed. Ottuhke? Alhamdulillah. Berkat didikan and nasihat mak ayah saya yang sering sangat pesan, Kun fa yakun. Kalau Allah izinkan insyaAllah, semua pasti OK. Bertawakkallah kepadaNya. Kalau nak risau or nak marah or nak ribut gila-gila ke, last sekali Allah yang tentukan juga.  Yang penting, usaha, tawakkal! Alhamdulillah, jammed punye jammed, sampai lah kami di airport pukul 2.45pm.  Yeay!

Berangkatlah kami ke Tunisia selama 3 jam pada pukul 3.40pm. Alhamdulillah. Tak ada yang tertinggal. :)

No comments: