Friday, August 21, 2009

aku taknak

terlalu sibuk dengan keduniaan,.makin lama makin aku sedar.makanan rohani aku makin lama makin habis,.tak cukup bekalan..aku jadi risau.jadi aku senang sangat susah hati.

maka dengan itu aku akan resah gelisah.takut,.xnak.tidak mahu aku sesekali kehilangan hati,.sebab hati aku semakin lalai dalam mengingati Allah.aku taknak,.

Aku taknak menjadi robot yang hanya melaksanakan ibadah kepada Allah semata-mata syarat Justify Fullmemenuhi rukun Islam yang lima.

Aku xnak aku berdiri solat tapi hati aku gagal mengingati Allah dalam setiap degup jantung aku bernafas sama ada aku baring, aku berdiri mahupun duduk.,.Aku tidak mahu aku gagal menghadirkan Allah dalam hati aku.Namun, aku serius mengaku.Aku sedikit lalai sekarang.Aku risau.

Aku tak mahu menghabiskan bacaan Al-Quran SETAKAT merebut pahala tanpa sedikit pun mengambil hikmah dan pengajaran daripada nya.

Inilah dunia sebenar Wan Najah.Kejarlah apa kau nak dalam hidup kau tapi ingat keredhaan Allah harus dicari dan taqwa itu terletak di dadamu. Janganlah kau terlalu mengejar dunia, dunia itu hanya persinggahan. Persinggahan Najah,.

Artikel dan bacaan ilmiah agama banyak di luar sana.Sama ada kau nak baca atau kau hanya berkata "nantilah baca".Sedangkan kau tahu, hidup ini sementara dan akhirat jua kekal selamanya.

Pilihlah jalan yang engkau nak najah.Apalah setakat mengumpul ilmu, tapi langsung tak diamalkan. Tak berganjak kaki kau di akhirat kelak.

2 comments:

aisyah ismail ♥ said...

dear Najah..

"Al-quran itu penawar n rahmat bg org2 beriman" =)

ramadhan kali ini.. moga lebih dekat denganNya!~

yeah.. u can do it!! sama2 kte bangun kan hati n tingkat an taqwa n moga kte sama2 grad ngan cemerlang stelah 30 hari berjuang!~ (^_^)"

barakAllahufik!

NajahMa. said...

yupps.tengah berazam gile ni aisyahh.nak graduate leklok!insyaAllah.di mane ade kemahuan di situ ade jalankanka kan.aisyah pon same-same tau tau

insyaAllah.permudahkan ya Allah.jgn Kau susahkan

trime kaseh aisyah ismail
sayangg kamu!!