Wednesday, September 28, 2011

Alhamdulillah.

Siri pertama.
Ya Allah, terima kasih banyak banyak banyak. Rezeki itu sememangnya milikNya. Bila Allah nak bagi, memang tiada apa pun yang mampu menghalangnya, dan bila Allah menarik nikmat itu, tiada siapapun mampu memberikannya. 

Beberapa hari lepas, Allah bagi aku suatu nikmat yang menggembirakan. So, macam news ini nak sharelah dengan kawan kawan aku dan aku coretkan dekat sini dengan harapan, in the future, aku boleh baca balik sebagai kenangan, tersenyum, memanjatkan banyak banyak sangat kesyukuran kepada Allah. Also, ingat apa yang aku selitkan dalam hati aku bila dapat nikmat ini. Apa aku cakap dekat Allah.Selama ini, tiap-tiap hari memang Allah kurniakan nikmat yang tak terkira banyaknya. But, hari itu extra sikit. Aku dapat email, it was an invitation to give a talk about childhood obesity which I presented ages ago, masa second year. Haha. Tak adalah ages mana. Tapi March kalau tak silap.

 (Fyi, masa second year, SSC (Student selected component) module mewajibkan semua 2nd year medical students buat individual presentation yang theme berdasarkan current and future treatment of any disease. Lantas, selepas dibantu dan disokong oleh tutor aku, aku pun decide buat on childhood obesity. )

Sambung balik cerita. Rasa ages ago tuh sebab masa awal awal tahun balik sini, script untuk oral presentation itu dah kena buang sebab tangan menggatal selagi tak mahu mengemas bilik.  Jadi, nak ingat balik apa yang aku cakap untuk setiap slide itu rasa macam dah lamanyaa last aku present menda itu. Tapi alhamdulillah lah, ingatlah juga sikit sikit and draft slideshows itu still aku simpan. So adalah ayat ayat yang aku still aku boleh guna pakai sebagai script aku on 19th October ini. Tapi macam dah takdir ALLAH kan. Bayangkan email invitation sebenarnya sampai on 7th September which aku tak perasan langsung. Aku dapat tahu pun sebab SSC tutor lead tu bagi 2nd email sekali lagi nak confirmkan aku boleh bagi talk ke tak.Kalau nak tahu, selang beberapa hari after 1st email yang aku tak sedar itu , elok je aku pergi humban kertas kertas SSC aku tuh. (termasuklah script oral presentation). Tak apalah, kita kena bersangka baik dengan Allah. Maybe dengan hilangnya script tuh, aku mampu hasilkan script lagi baik kan and haruslah aku bubuh effort extra sikit nak buatreading pasal topic aku itu.

Aaa.dah mengantuk. Nanti bila free sambung boleh?

No comments: