Tuesday, February 16, 2010

Sambung ayat previous post.

Cerita pasal MedSoc itu kan?
Ha. Yang pasal mamat British itu,dia MedSoc mate aku. Aku dah lama sangat tak borak dengan dia. Masa hari itu, kita orang (aku, dia dengan 2 girls lain) naik bus konon nak balik terus sampai tube station. Malangnya, bus aku naik berhenti satu tempat di mana kami 4 orang kena jalan. Aku jalan dengan dia. 2 orang lagi jalan dekat depan. Jalan setengah jam, sepanjang perjalanan itulah aku borak dengan dia.

Dia jenis yang open minded. Macam kau tanyalah soalan paling bodoh kat dunia, dia dengan lepaknya akan jawap tanpa menggelakkan kau. Aku macam enjoy lah borak dengan dia, sebab banyak pasal culture mat saleh aku tahu.

Dia cakap, remaja-remaja British ini tak adalah semua suka drunk. Depends masing-masinglah. Selalu diaorang minum bila ada party and weekends. Alcohol tolerance depends on kerajinan kau meminum arak. Macam dia, 2 bottle stabil lagi. Plus semalam (the day before), dia minum banyak cawan sebab dia orang main table game. Siapa jawap salah kena minum arak. Dan masa pagi-pagi MedSoc, dia macam light-headed. Tak stabil.

The point is, dia banyak tanya pasal Islam. Dan aku macam dengan suka hatinya menerima soalan-soalan dia. Dengan itu, aku perlu banyakkan bacaan terutama English materials pasal Islam sebab kadang-kadang tak terkeluar perkataan yang ada dekat otak aku. >.<

Badan lenguhlah. Nak berhenti typelah.Esok-esoklah eh sambung.

No comments: