Thursday, February 18, 2010

SSc!

Salam.haii.apa kabar?Saya baik jer alhamdulillah.

Minggu ini tak ada kelas macam biasa tapi kelas yang kita pilih. 2 minggu ini kelas SSC (Student Selected Component). Maknanya kita pilih kita nak buat apa contohnya macam dissection ker pasal tropical diseases ke apa ke. Kira nasiblah kita dapat ke tak apa yang kita pilih itu. Yang penting aku tak pilih. So kiranya aku ditetapkan kelas apa yang kena pergi sebab masa itu dah due date kena pilih. Aku dengan muka lepaknya tak pilih apa-apa. Ting TONG!!!!.Kira kelas yang aku dapat kelas yang macam saki baki orang taknak.=__=

Aku dapat risk management. Aku sukalah pergi kelas ini.Tapi aku ada masalah sikit. Tutor aku banyak pasang video. Video pulak macam-macam accent.Scottishlah apalah. Kalau ada subtitle english ke apa oklah juga. Ini aku duk nganga tak faham. Video dia pasang macam case2 human errors as in kalau dalam hospital, doctor tersalah inject ubat ke apa sampai menyebabkan kematian. Ala-ala discovery channellah, mencari faktor-faktor yang mengakibatkan sesuatu kemalangan dan macam mana nak reducekan risk, elakkan kemalangan daripada berlaku.

Lepas video je mesti ada discussion sikit, aku nak bagi idea, tapi dah tak faham video nak buat apa. Dok diam jerlahhhhhh. Dengar-dengar orang cakap dengan harapan aku akan faham video itu pasal apa sebenarnya. Angguk-angguk beriya menunjukkan aksi aku faham walhal aku faham sikit jer.

Finally aku terus terang jer dengan tutor aku kata aku tak faham. Dia kata tak apa. Nanti dia bagi aku buku suruh aku baca-baca sikit sebab minggu depan nak kena bentang case. Pasal Natural disaster ke human errors dalam medical world ke apa.Anyone? Suggestlah idea.Aku macam blur-blur sikit. Mana tak blur menghadap muka-muka mamat korea saja.

p/s: orang yang tak tengok korea, jangan mulakan. Sebab korean drama adalah sebuah fantasi yang hanya membuang masa anda. Aku tengok tak apa.haha.=P

3 comments:

itana said...

hee najah. asal ko plak yg leh tgk korea? :p
haha.
btw, x leh mintak copy video2 tu? baru paham sikit :)

NajahMa. said...

harhahrhar.sebabbb.pakwe aku sume org korea.so kene belaja bahse korealah.=pp

malaslah nak tengok balek.lame seyh video2 tuhh.aku siap tertdo tdd.arghh.hahaha

iman ka said...

najah, we learnt a bit about risk management the other day. tapi when i say 'a bit' tu memang sikit lahh :p

rasa if you google it up on the net banyak je example and explanation :)