Friday, February 12, 2010

Alhamdulillah, aku menghelakan nafas kelegaan setelah berjaya menamatkan peperiksaan Human Development, Cardiorespiratory dann Metabolism beberapa minit yang lepas. Entahlah.Berjaya tamatkan sajalah. Result aku memang betul-betul serah dekat Allah setelah dah cuba sebaik boleh masa exam. Takat itu saja Allah bagi ilham dan kekuatan dekat aku. Jadi, aku kena redha dan teruskan usaha. Yeah, jangan mengalah Najah. Come on.

Untuk capai sesuatu, kita mesti doa campur usaha campur tawakkal. Cuba teka bab mana paling mencabar? Mestilah tawakkal kan? Tawakkal bukan setakat dengan kata-kata tapi dengan hati dan perasaan. Sejauh mana kita betul-betul yakin dengan ketentuan yang Allah buat itu adalah yang terbaik dengan kita. Dan sejauh mana kita akan terima dengan hati yang terbuka, tak ungkit-ungkit dan rasa sedih. Kalau kita yakin dengan ketentuan Allah, sure kita takkan rasa takut ataupun sedihkan, setelah segala usaha dan doa dah dipertaruhkan. Benda macam ini selalu dah dengar since sekolah, masa ambil IB cuma bila masa kita nak betul-betul amalkan konsep redha itu. Najah, sila amalkan. =DDD

Mak aih, intro nak panjang-panjang. Tak adalah. Aku macam ada mood nak menulis. Nak dengar satu cerita tak. Semalam aku pergi Med Soc (dia macam hospital attachment tapi dekat klinik kerajaan tapi uplah kalau compare dengan klinik kerajaan Malaysia).

*aku terpakse pergi dah.Nak gia airport.Doakan selamat pergi n balik.=DD amin.insyaAllah

1 comment:

aNoZ said...

ape punye cerita yg pendek smcm tu? haha.. anyway, gud luck for ur result k. oh ohh.. sy baru dlm bidang blog ni. sila beri tunjuk ajar ye. salam perkenalan. =)