Saturday, February 27, 2010

Bosan bosan

Good morning.How are you?Me? Not bad, bit tired ==> ayat terserempak dengan budak-budak local kat sini.

Aku kan kalau boleh nak elak benci sesuatu. Sebab daripada pengalaman aku sendiri, benda-benda yang aku macam kurang senang selalu jadi benda yang aku suka.

Contoh? Lagu Sorry sorry Super Junior dalam cerita You're Beautiful aku menyampah dan tak suka. Nak tahu apa sekarang? Aku suka dekat Super Junior. Dulu macam fikir macam manalah boleh ada 13 orang dalam satu group. Tak best langsung. But sekarang?Aku lebih daripada suka dekat group itu.

Macam tak kukuh je pasal Super Junior nak jadikan nak buat generalisation macam itu. Hurm. Lagi satu masa sekolah, kawan-kawan. Tak adalah benci. Cuma ada yang rasa aku tak boleh masuk. Aku dengan orang yang tak masuk aku senyap tak banyak cakap. Tapi aku akan letak effortlah nak try masuk. Lepas itu, as time passes by, kawan yang aku rasa tak boleh masuk itulah jadi antara orang yang aku paling senang and sayang.

Lagi?Masa darjah 6 sekolah rendah ada benci seorang lelaki ini. Selalu gaduhlah. Lepas itu, tersuka. LOL.Tapi tak cakap dengan dia, sebab lost contact masing-masing masuk asrama.

Sekolah Menengah tak suka sejarah sebab banyak sangat nak hafal. Selalu tak score. Sedih. Basirah hebat. Kagum. =D.Masa form 4 and form 5. Jadi orang yang paling gila dengan sejarah bersama-sama Atikah Rozali dengan Basirah Anati. Dapat 2nd peringkat negeri. Sedih sebab kalah satu markah dengan Intersaber. Sekolah jadi tuan rumah. So bias lah tuh. *EMO*

Karaoke? Family belah mak aku suka koraoke. Aku tak suka sangat sebab segan sangatlah kot nak nyanyi depan orang. Malu. Tapi sekarang, taknak lepas mic.

Conclusion:
Jangan nak pernah judge apa yang orang buat dan orang itu sendiri.(Aku cakap kat diri aku juga). Boleh jadi kita benci sangat perbuatan seseorang itu buat, duk anti, kutuk bagai nak rak. Last sekali? Kita buat. Tepuk dada tanya selera.

4 comments:

itana said...

siyes sangat lawak bile teringat lik time2 kuiz sjarah dulu. org len dok sibuk study utk spm, kite lak bace sjarah form 1 smpai form 3. pastu stay up sesama kat musolla :P n yep, kalah by 1 point tu memg ku ingat smpai arini.kalo x dah kbangsaan dah kite najah oiit :P haha. then ckgu blanja kfc.pastu dapat piala. pastu ade org tu terpatahkan piala tu :P lawak2.

NajahMa. said...

hahahahahha.sangattttttttt!
pulun sangatttt nak gie quiz tuh ingat2.hehehe.aku siap terbaring dok bace buku sej form 1-form2 sume buku duk angkut nak baceee.>.<
sape bashu sapeee?bab tuh aku serius x ingatt

itana said...

lor najah. asal ku rasa ko yg patahkan mende alah tu??? pastu cikgu hawa bawak kite sume gi kdai trofi2 tu nak anta betulkan :P

NajahMa. said...

aahh.aku ingat bab gie bwk kedai tuh.ingat-ingat.bab patah mematah aku serius x ingat.aku eh patahkan.alaa.nampak sgt lopek.tuh yg x tahan tuhh.huhuhu