Sunday, October 25, 2009

Things happen.

Q:Pernah tak plan gila-gila lepas itu tak jadi?
A:Semua orang pernah.
Saya pernah juga. Itu menjadi salah satu sebab utama kenapa aku suka sangat buat decision last minute. Plus; aku benci gila kot buat decision time bershopping. Nanti muka keliru tak tahu mana satu nak. So, kena ada good advisor duduk sebelah. But that's not the thing, nak cakap pasal benda lain dalam post nie.

Aku boleh juga dikatakan suka merancang but disebabkan there are certain things in life which are beyond our control, aku akan pastikan aku tak plan gila-gila, spend masa dan tenaga banyak-banyak untuk fikir. Fikir banyak-banyak nak macam itu macam ini sampai tension and agak emo tiba-tiba benda lain jadi. Tipulah kalau kata tak ada perasaan kecewa dalam hati. Mesti adakan?

Kalau ada sedikit kecewa tak apa kalau banyak tak boleh. Apa yang perlu ada banyak adalah keyakinan dan kepercayaan bahawa
things happen for a reason.
Reason yang tak tercapai akal kita untuk fikir pada saat kita merancang dan saat kita hadapi sesuatu itu. Lepas itu,dah lama-lama, look back at things,baru sedar,

"nasib baik aku tak wat cmtuh,kalau taklaah.."

Allah Maha Mengetahui dan paling penting, kita sebagai pelakon sementara, ikut sahaja arahan Pengarah tanpa meragui kebijaksanaanNya walau sekelumit pun. Jangan sibuk nak bantah dan menentang, awak itu bukan takat pelakon saja, hamba pula itu. So sedar-sedar dirilah. Redha dan just let it go because He knows the best.

"Sesungguhnya urusan-Nya apabila Dia mengkehendaki sesuatu Dia hanya berkata kepadanya,
"Jadilah!" Maka jadilah sesuatu itu."-[36:82]

Ayat kegemaran aku.XD

3 comments:

itana said...

heeee..again, i'm d 1st to comment! yay ^_^

things do happen 4 a reason.
yep2, recall blik ape yg najah tulis in 'Bersederhanalah'. x ley nak sedey lebey2 if things happen.
then recall again what u'd wrote for me in your blog tuh. =)

btw our effort that'll b counted. not the outcome =)
ganbatte najah!

aisyah ismail ♥ said...

moga Allah memeliharamu sahabatku (^_^)

White Dress said...

najah! same with me.. i do like ayat tu jgk..
kun fayakun.. =)