Monday, May 10, 2010

Kenapa belajar Medic susah.

Aku mengerah diri aku untuk membaca buku dan ingat segala. Dan aku agak tertekan sebab tinggal lagi seminggu. Mengalahkan IB cume IB 7 subjects dan periksa hari lain-lain. Yang ini enam module sekali arung sehari written exam sehari spotter(anatomy and microanatomy)dengan sehari OSCE.

Aku bising medic susah. Aku flashback. Nak sangat ambik medic. Ambik kau. Ayat interview ingat jelas lagi nyata(hukum izhar)urgh.aku hebat meraban.
"I know being a doctor is very demanding on my personal time and I really dont mind. I am so ready to be called as medical student."

Yeah. Readylah sangat. Yeah yeah yeah. Positive. >.<

Come on Najah. Ini telah ditakdirkan Allah untuk aku. Berlapang dada. Entah-entah kalau x pick medic, tak sampai awak dekat KMB tak sampai pun dekat London ini.

Bersyukurlah gemok. Allah bagi nikmat. Apa yang awak nak dapat. Awak tinggal usaha, hargai dan jangan sia-siakan peluang Allah bagi.

Tahu tak sebab apa dalam banyak-banyak course, medic paling susah?
Sebab awak tengah belajar ciptaan Allah yang terbaik iaitu manusia.

Kesweetan. So, expectedlah cik Najah oi. Tu yang susah.

Ya Allah, aku sangat mengagumi Kebesaran dan Keagungan ciptaanMu.Chongmal!(*sungguh dalam korean*) =DD. Semoga bertambah iman. Amin!

6 comments:

f said...

najah gooooooooooooooooooo!

seperti nama awak, insyallah akan suksess nanti :)

ayuyu said...

go najah go go!
awak pasti boleh lakukannya.
Allah pasti memberikan yg terbaik buat awak yg dikehendaki olehNya.
*bersangka baik pada Allah jom*;)a

Anonymous said...

go najah go!

NajahMa. said...

mimy sayang.terima kasih banyak banyak.amin..insyaAllah ;)

jom jom jom.awakpun same.fighting ayu!

thanks anonymous juger! ;)

itana said...

'Bersyukurlah gemok'

statement apakah ini najah? hihi.
nway, it's been 8 years ku dah knal anda.n i believe in you. ala, najah boleh punye la~! most importantly, i believe in Allah dat He'll give the best for you. what ever happens, dont worry eh najah. i've seen a stronger side of you before. ganbare~!

all d best to najah n semua2 yg exam juga :)

Irfan Abdul said...

huhu..Alhamdulilah..u should really appreciate the chance given by Allah!..huh..klu dah mcm sy??..kunun2 nak jadik DR la..haha..xlayak pown..haha..but sy mengajar diri sy untuk bersyukur yg saya pun diberi peluang oleh Allak untuk belajar Mendidik Manusia!..huhu..xpe lah xbelaja scientifically pasal manusia tetapi mendidik manusia pun mencabar jugak kan??..haha..btw Nice blog!