Tuesday, March 16, 2010

Close tab.Blah ahhhhh.

Aku buh apa je aku suka dalam blog aku. Kalau kau tak suka jangan baca. Kau nak judge-judge aku, blah arrr. Aku tak suka. Tak suka. Tak suka.Faham tak awak? jgn la nak sibuk jaga tepi kain org.

Aku : " Mama, nape kan ma ajah tak wat orang cmtuh, nape dierang wat ajah cmtuh?". Ajah tak cakap pun pasal orang tu. Kenapa dia cakap pasal ajah?. Ajah tak fikir pun die macam tuh. Nape die fikir ajah macam tuh?"

Mama: "Tuh name dia manusia Najah. Kita tak boleh nak tutup mulut orang. Dalam sedar tak sedar kadang-kadang, kita pun buat benda yang sama. Apa yang penting, kita buat bodoh jer. Lantak dialah nak cakap apa. Asalkan kita tahu apa kita buat. Paling penting, Allah tahu apa dalam hati kita."

Manusia. Ada saje tak kena. Itu tak kena. Ini tak kena. Aku wat blog tulis apa yang aku nak. Suka hati aku ngan mak bapak akulah. Ada aku suruh kau fikirkan untuk aku. Ada? Eh tolong fikirkan nak tulis apa ni. Ada aku tulis bagi hidup kau susah? Tak adakan?
So senyaplah.
Kalau tak rasa aku ni itu inilah. Close tab. Tak payah baca blog aku. Senang. Habis cerita!

Tak apalah. Aku maafkan. Malas nak fikir. Ingat setiap manusia ada kelemahan dan kelebihan. Mungkin aku lemah bab yang kau cakap itu, tapi ingat kau pun ade lemah kau bab lain. Biar sama-sama jaga mulut.

5 comments:

Anonymous said...

najah emo. haha

NajahMa. said...

it's not funny i guess.

Rhazes said...

Relaks La najah
well, people Talk
tp, kau da cm sound n
membuatkn dorg berpk,

good move :)

tp, jgn emo lame2 sgt tau ajah mary :)

anish said...

najah jgn marah2 k.
kadang2 bagus jugak ade org buat kite centu.
they tell us when we do wrong.
amik the positive side k.
stay vogue!
ahaha! :D

NajahMa. said...

ali:
hahaha.emoo.bese ahh.alhamdulillah.aku jenis yang x makan dalam lama-lama.

insyaAllah, everything will be just fine.amin!
thanks Ali.

Anis: ahaha.yup2 thanks for the advice.insyaAllah. i will.cume.prefer kalau orang nak tegur.cakap leklok.
x suke orang sindir2 atau mempersendakan.
tuh yang hangin satu badan tuh.hehe.