Saturday, November 21, 2009

Rumah tangga.

Najah: "Alaaaaaaaaaaaaa.susah sangat.break up jek senang.abes crite.gaduh gile-gile pun belum tentu kawen ngan die lagi."

Najah=anti-couple?
Ouh.tidak.aku tidak anticouple.aku biasa-biasa saja. Mungkin ditambah dengan hakikat aku tak couple, statement tu agak benar.
Kalau dah laki tu suka kau, kau suka die.couple jeklah.
Cume once dah couple.Batasan laki perempuan.Paling berat dugaan nya.

Know wut?Benda ini macam bodoh. Tapi tahu tak kadang-kadang duduk seorang-seorang fikir.
I have fear.
Fear of not getting married. Wth.
Kalau takut cahaye.Photophobia.
Kalau takut tak kawen?Not-marriedphobia?
Sebab semua orang dah ada pakwe.
and Aku?
Fine.Stop it najah.
Takyah fikir. Tak penting.
Incase dah besar and mase kawin nak sampai.
Kalau tak ade calon gak.Terime saja siapa-siapa masuk meminang.
Abes crite.

Aku ada mak ayah adik beradik kawan-kawan yang perlu aku bagi perhatian sebelum aku bagi komitmen kat bakal suami aku. So, lepak sahaja sudah.
Allah tahu aku x mampu nak ada pakwe sekarang.
Aku hanya remaja yang berumur 20 tahun n perlu enjoy untuk hidup single untuk beberapa tahun lagi.
Buat apa nak susah-susahkan diri awak awal-awal dengan masalah rumahtangga walhal anda AKAN HADAPI suatu masa nanti ;)

So sementara tu smpi mase. get readylah najah untuk jadi isteri yang baek.haha.

6 comments:

Aisyah Ismail said...

[25:74] And they say, "Our Lord, let our spouses and children be a source of joy for us, and keep us in the forefront of the righteous."

=)

take care of ur iman najah.

til we meet again.

loads of luv,
aisyah ismail (^_^)

adlan wafi said...

najah, guess what? i was about to write something about this on fb until i went to ur blog, tgk2 dah ade dh post O_o

freaky

and i do have a fear of not getting married sometimes...hahaha

ok, tu je. org shah alam mmg ade pemikiran sama kot :P

NajahMa. said...

waahh.thanks aisyah ismail for Quran verse and ur reminder.
Insya-Allah.harap ditemukann dengan orang2 yang baek2 belaka.

amin~insyaAllah.cube yang terbaek untuk jage ;)


Adlan!~
hahaha.seriously.it's so funny.
we'll see sape yang jemput makan nasi minyak die dlu.huhu
all the best adlan.

im sure ull get a fine lady.Just like you.;)

-miftah- said...

waaa najah ak suke post ni
i like i like
sometimes xnk sometimes nak
hee tapi bile senior ckp awk kne stat cari skng..then ak start cuak.tapi nant kn awl awl kite xtao pe jd future nant.wuteva pon kite yakin dgn Allah.doa bnyk2.sesunggunhya janji Allah itu benar.GOD knows what is the best for us.then check my post,sebelum tuh da ready k nk jadi isteri solehah and ibu mithali?

itana said...

setuju ngan nuriff part "sesungguhnya janji allah tu benar".
jgn ragu2 dgn janji allah ^^


p/s: lek ar najah. kite kan baru 20~! (ko je.aku still 19.hihihi)

qilah said...

jap
20 tahun pon still remaje ker?
hehe